Fortnite vs. Apple - v Skratke

21. 08. 2020
117 325 zhlédnutí

Zhrnutá kauza medzi Epic Games a Apple s Google Play. Ak máš lepšie info nehanbi sa ho dať do Komentu
#Recast #Apple #EpicGames
STAŇ sa ČLENOM: bit.do/Clenstvo
Bussiness Mail: realduklock@gmail.com
P.O. Box:
Dušan Brachna
P.o.box 83911
83911 Bratislava
♦ Reditik: cutt.ly/zexxrdc
♦ Merch: bit.ly/2RndAwT
♦ Twitter: twitter.com/DuklockTweet
♦ Ask: ask.fm/Duklock
♦ FaceBook: facebook.com/Duklock
♦ Instagram: duklock
KUKNI VIDADU - Partner Network pre CSworldrov
- WEB: vidadu.net
- TV: bit.ly/2JfcZu7
- INSTA: @vidadu_space @vidadu_tv

Komentáře
  • Tak už chápem prečo sa na ebay objavujú iphony 10 s fortnite za 2000 eur :D

    Ružové OčkoRužové OčkoPřed 10 dny
  • Mohol si viac pofajčiiť Apple v tomto videu:)

    Skippy JSkippy JPřed 21 dnem
  • Ten příklad s parkovacím místem.. když mi ale "Fortnite" bude pořád dávat 10€ tak však v poho ne? Pak už je to "jejich" misto

    After NatyAfter NatyPřed měsícem
  • myslím, že jsi tu situaci nepochopil (podle toho, jak jsi podával ten příklad). Celé to je spíš tak, že vezmeš li to tak, že ty místa jsou ty V Bucks, tak je Fortnite prodává za 7 eur, ale přijde soused Apple, koupí je od tebe za 7 a prodává za 10 eur, i když to není jeho produkt a jen to využívá. Ve finále jediný, kdo z toho vychází špatně, jsou sousedé - uživatelé. Počítačoví hráči měli V Bucks totiž levnější než ti Apploví, což se může zdát nefér. Navíc jde o všechny nákupy. Více fér by bylo domluvit paušál s Apple, který Epic měsíčně zaplatí za používání jejich platformy - ale. tu aplikaci Apple zkrátka nevytvořil. Vytvořil to Epic. Myslím si, že od Epicu to je spíše ideové. I to použití té reklamy. Apple totiž s reklamou zase narážel na IBM, která měla na trhu počítačů a telefonů monopol než přišel Macintosh. Takže Apple tehdy protestoval proti monopolu, ale teď sami ten monopol vytváří, což je velmi zajímavý vývoj.

    Ally KaniováAlly KaniováPřed měsícem
  • A máš de ísť inde???

    Aligators410 Aligators410Aligators410 Aligators410Před měsícem
  • Podle mě u té analogie s parkováním to je spíš, že každý, kdo bydlí v tom místě musí využívat to jediné parkování, protože Apple brání tomu, aby vzniklo nové parkoviště. Myslím si, že Epic Games chce mít vlastní platformu na Applu jako to má na počítači - což momentálně Apple neumožňuje. U Google Play si myslím, že jde o to, aby si člověk nemusel zapínat 'developer' režim, kdyby si chtěl nainstalovat takový Epic Games store z apk - nebo jinak. Např. Samsung to má vyřešeny tím, že dodává svoje telefony, takže tam může mít předinstalovaný Samsung store - ale Epic games takovou možnost nemá

    Ondřej SvobodaOndřej SvobodaPřed měsícem
  • Co jsem slyšel, tak by tam měl být 30% cut ale některé aplikace, (amazon, a myslím že spotify) mají ten cut nižší, a ještě k tomu že apple všude promuje apple music, ale spotify míň, a u epicu je to apple arcade(nevím jestli je to pravda ale slyšel jsem že ty hry tam nejsou nejvyšší kvality).

    Jiří DočkalJiří DočkalPřed měsícem
  • "Bez Play Storu se těžko dostaneš k aplikacím" Are you sure about that?

    J4WO05J4WO05Před měsícem
    • J4WO05 většinou o tom ani vědět nebudeš,že tě někdo sleduje 😶

      Bulšit AngelBulšit AngelPřed 28 dny
    • @Bulšit Angel já už si tak zdarma stahuju aplikace přes čtyři roky a nikdy jsem vir nedostal, chápu, že někteří asi skočí na scam

      J4WO05J4WO05Před 29 dny
    • No bez poškození telefonu virem těžko,obzvlášť na androidu

      Bulšit AngelBulšit AngelPřed 29 dny
  • @Duklock Ale ty nemáš možnost nekam jinam dat apku než do GooglePlay nebo AppStore, o to jim jde, že tyhle dvě firmy mají monopol a díky tomu si mohou určovat cenu a pravidla jak se jim líbí a nefunguje zde svobodný trh... za mě je tvůj názor úplně mimo

    David HolečekDavid HolečekPřed měsícem
  • ať se jde epicgames vycpat

    Mudra991Mudra991Před měsícem
  • Chápu to že si Apple bere moc, 30% je fakt hodně a možná kdyby zlevnili tak by těch nákupů bylo fakt i víc, ale jsou prostě už monopol, když teď apple nevyhoví nic moc se jim nestane. Jinak za mně je pořád to že když dáš peníze Applu tak oni ti prostě zpříjemní cestu a udělají nějakou inovaci kterou ty v budoucnu využiješ na další vývoj těch aplikací

    Aleš BezuchaAleš BezuchaPřed měsícem
  • dufam ze cely epic padne...ja chcem hitmana 3 na steame..kkti

    adamiktomadamiktomPřed měsícem
  • 800 komentář🥳🥳🥳

    Maty VodárekMaty VodárekPřed měsícem
    • Kid🤡

      Bulšit AngelBulšit AngelPřed 29 dny
    • Kid

      Ja jsem VojtaJa jsem VojtaPřed měsícem
  • Hudba v pozadí je příliš nahlas. Jinak super videjko :)

    Adam StanislavAdam StanislavPřed měsícem
  • Přijde mi funny jak se tady epic tváři že jsou s komunitou a že bojují za hráče. Přitom kvůli nim vznikly store exclusive hry na PC. Jdou čistě jen po penězích nic jiného v tom není.

    JacobJacobPřed měsícem
  • Duklock prečo chce Donald trump zrušiť Tik Tok

    Selma_BlackWolf_MoonSelma_BlackWolf_MoonPřed měsícem
  • Som s Applom

    Jakub ŠurinJakub ŠurinPřed měsícem
  • A co huawei

    kačeříkkačeříkPřed měsícem
  • Souhlasím s tebou

    Karel ŠašekKarel ŠašekPřed měsícem
  • doufám že fortnite smažů

    Briny_Sailor 186Briny_Sailor 186Před měsícem
  • O

    Stefan VolosinStefan VolosinPřed měsícem
  • Kamo ja ta pozerám už veľmi rokou prosím ne môžeš mi poslať iphone xs prosím ta pekne ja mam motorolu pls poslimi

    Stefan VolosinStefan VolosinPřed měsícem
    • Duklock

      Stefan VolosinStefan VolosinPřed měsícem
    • Posli mi ducklock

      Stefan VolosinStefan VolosinPřed měsícem
  • Ten skin tam fakt je

    Adam HladAdam HladPřed měsícem
  • kidici maju po hre ale teraz budu hrat pubg

    RANNYRANNYPřed měsícem
  • moja spolužiačka dala do fortnite cez 200eur.

    jeej hihijeej hihiPřed měsícem
  • Je sranda ze Epic hubuje do Applu a pritom si za kazdy purchase v ich store beru 12% cut. Jasne, neni to 30% ako si berie apple z app storu, ale nepaci sa mi ze sa tvaria ako im strasne zalezi na drobnych developeroch pritom je uplne jasne ze su len nenazrani rovnako ako apple a chcu zarobit viacej z Vbucks.

    Marek ČunderlíkMarek ČunderlíkPřed měsícem
  • Moc si si o tom teda neprečítal jak pozerám...a to porovnanie s parkovaním je tiež blbosť.Porovnať sa to dá so Steamom ktorý si tiež berie 30% len za to, že hra výjde tam.

    PPvideo4PPvideo4Před měsícem
  • Duškovo ostření až skoro pulzuje do beatu tej písničky v pozadí 🤔

    GlitchieGlitchiePřed měsícem
  • Pokiaľ viem tak Apple má vo svojom store dvojitý meter. Takže aj toto môže byť problém.

    Lukáš HirčákLukáš HirčákPřed měsícem
  • Ano dostanes ten skin jablka 😂

    Dao HsDao HsPřed měsícem
  • Hlavně že oni to udělali schválně a měli to cely připraveny a poté to udělali.

    Mr. Dobrý denMr. Dobrý denPřed měsícem
  • 6:17 "Keď sa ti to nelúby choď inde..." A kde, keď do iOS inak app nedostaneš? 😀

    Jakub UrbánekJakub UrbánekPřed měsícem
    • Můžou si zkusit založit vlastní 😁

      MorguMorguPřed měsícem
  • A ty ľudia čo dali do toho peniaze??

    AdamčekAdamčekPřed měsícem
  • Fortnite je trash mŕtva hra ktorú by mali zrušiť

    Homér KoškoHomér KoškoPřed měsícem
  • Budeš robiť video o Adobe flash ?

    Namu 2001Namu 2001Před měsícem
  • A jak určitě víš na Applu se nedá jít někam jinam

    Gazlowe CZGazlowe CZPřed měsícem
  • Jde o těch 30% aby se to snížilo

    Gazlowe CZGazlowe CZPřed měsícem
  • Dá sa hrať o ten skin

    domkac fndomkac fnPřed měsícem
  • Este nieco, ja som cital ze pokial je ta dana aplikacia aj na pc alebo console tak je odporucane robit tie direct payment platby ( ze to ide epicu) pretoze ked si dobijes nejake Vbucks na mobile budes ich mat aj na svojom pc alebo konzoli...

    Ghostik on ytbGhostik on ytbPřed měsícem
  • Deti čo majú iPhone: Apple je uplny shit Fortnite má pravdu a je super

    Otsuki_Otsuki_Před měsícem
  • Bolo by dobré si zistiť o tejto veci viac informácii, lebo vieš z toho len zlomok, ideálne si pozrieť showtime od Indiana, kde je to pekne vysvetlené. V prvom rade je problem, že ich 30% cut z predaja nie je až tak spravodlivý ako vyzerá, veľa firiem ako Netflix HBO alebo amazon má iný cut pri netflixe je to dokonca len 5% namiesto 30%. Ďalšou podstatnou vecou je to, že oni si berú 30% nie za kupovanie samotnej hry (ponúkanie služby, ako je ochrana, aktualizácie, reklama atď ako to robí napr steam) ale za uskutočnenie TRANZAKCIE ! Spoločnosti, ktoré robia transakcie si fakt že najviac berú 2,5% ZA TRANZAKCIU! Zatiaľ čo Apple a Google si berú 30%! To ako keby si mal obchod a keď zákazník chce platiť kartou tak obchodu odíde 30% len za tranzakciu, čo je absolútny nezmysel. Epic sa snaží hlave bojovať proti MONOPOLNYM praktikám, ako je to, že Apple tým, že je jediný na iOS a Google jediný oficiálny na Android, si berie až neskutočné sumy ta vlastne nič. Predstav si že predáváš aplikáciu za 10€ z toho si zoberie 3€ Apple alebo googlu a z tých 10€ platíš ešte daň čo je u nás 2€ a reálne dostaneš 5€ z čoho musíš zaplatiť veľa vecí. Takýmto spôsob rujnuješ biznis firmám. A Najvačší hnus, čo spravil Apple je násilné monopolné jednanie, čo znamená, že svojim monopolom, ničia iným monopol, teda Epic s ich Enginom, čo je zakázané. Nemôžeš používať svoj monopol na zničenie iného monopolu .Nie je to žiadny hate ale objasnenie hatu proti Apple. Bolo by super, keby si si zistil viac vecí o danej téme Duk

    sno opsno opPřed měsícem
  • Fortnite znížil cenu vbucks o 20% ale na Apple stali stale vbucks ako vtedy tak fortnite dal možnosť platiť cez epic games lebo chcel aby hráči na Apple mali lacnejšie vbucks ako ostatní.

    Martin TekelMartin TekelPřed měsícem
  • Fortnite od Applu chcel aby to nebolo 30% ale 20% a v tomto sa k Fortnitu pridal Spotify

    denisdenisPřed měsícem
  • 5:45 skin dostaneš

    AdamiszAdamiszPřed měsícem
  • Není náhodou trochu ironické, když začne korporace označovat další korporaci za “absolutní zlo, které je “přesnou” kopií INGSOCu z 1984” Já myslel, že jeden z větších point té knihy bylo splývání slov a univerzální pojetí slova “nepřítel”...

    Lukáš ValentaLukáš ValentaPřed měsícem
  • Ja kterej hraje fortnite jenom proto aby si mohl představit že je dobrej já když to uz není na applu sakra ted to bude těžký musím najít jinou hru

    matesino 1020matesino 1020Před měsícem
  • Ešte si zabudol povedať ze je to 1 z 2 parkovísk na svete a inde sa parkovat nedá preto maju monopol

    TomsiTomsiPřed 2 měsíci
  • Legenda hovori,ze tento randome comment nedostane ani jeden like 😓

    PeťaPeťaPřed 2 měsíci
    • @WIZARD CRYPLEX diky ;)

      PeťaPeťaPřed měsícem
    • Dostal❤️

      WIZARD CRYPLEXWIZARD CRYPLEXPřed 2 měsíci
  • Dušan, toto bolo vysvetlenie ako od Apple fan boya. Tu práve ide o to, že Apple používa cca 1,5 miliardy ľudí a aj keby si ten zisk dajú na 60% z in-app purchases, tak s tým developeri nemôžu nič robiť, pretože Apple má v tomto jednoducho oligopol. Tvoje vysvetlenie s parkoviskami nemá hlavu ani pätu a hlavne je to úplne zle prirovnanie. Dalo by sa to prirovnať takto: Mesto (Apple) vlastní všetky budovy v centre mesta (ostatné budovv vlastní niekto iný - Google). Niekto, kto chce predávať svoje výrobky turistom (Epic), ktorí chodia výhradne do centra (1,5 miliardy) si musí prenajať priestory v centre, no mesto chce spolu s prenájmom aj poplatok za každú predanú položku 30%. Predajcovi teda nezostáva nič iné, ako na túto požiadavku pristúpiť, pretože inak nedokáže svoj produkt predať týmto 1,5 miliardy turistom.

    MartinMartinPřed 2 měsíci
  • Omg, terms of use? Sa nedá povedať podmienky používania?

    spajdospajdoPřed 2 měsíci
  • Dostanes ten apple skin

    Andrej BruteničAndrej BruteničPřed 2 měsíci
  • Chtěl bych říct, že je to spíš jako kdybys jel do města za svými kamarády aby jim ukázal novinky a chtěl bys zaparkovat na parkovišti a pokud tam chceš zaparkovat, tak mu musíš zaplatit 400 Kč za hodinu a tak si řekneš, že zkusíš najít jiný, ale nenajdeš. A tak budeš muset zaplatit nebo odejít nebo nezaplatit a jít tam nepovoleně. A on se rozhodl jít tou třetí možností. On je Epic, to parkoviště je Apple store, to město je mobil na kterém je jen toto jediné parkoviště, a ty jeho kamarádi jsou ti zákazníci, kterým chce ukázat ty novinky. Já chci ještě říct to, že se s ním stává něco jako Steam před dvěma roky než přišel Epic a vidíš než přišel Epic neříkám to, že je oni dělaj to stejný jen říkám to, že mi děláme to stejný zase se koukáme na Epic jako na Fortnite měl jsi radši udělat video Kdo je EpicGames před tímhle videem měl jsi představit Epic i s tý druhý strany měl jsi víc mluvit o Gears of war a o Unreal Enginu. Já s tebou souhlasím v tom, že Epic porušil smlouvu ale měl jsi taky mluvit o EpicGames jako nejen ten kdo má Fortnite a o tom co znamená monopol mělo to prostě být vyrovnaný na obou stranách ne jen Applu a Googlu , oni to dělájí protože chtějí otevřít bránu i novým vývojářům, ale ano dělaj to pro prachy , ale to dělají úplně všichni, ale neznamená to, že je to o špatná osoba. Tohle video nešlo dát do zkratky.

    InvianopoToPTop KryPychovajserInvianopoToPTop KryPychovajserPřed 2 měsíci
  • Bum bac fortnite IDE do píce

    jirka_play _czjirka_play _czPřed 2 měsíci
  • Ale sak fortnite nebol na googleplay sa mi zda. Fortnite pre android sa dal stiahnuť cez fortnite installer ktory sa stiahol z epic games stranky. Ale nehram fortnite neviem ze ci sa to uz nejako zmenilo mozte ma opravit ak vravim nieco zle.

    David BacskaiDavid BacskaiPřed 2 měsíci
  • Zdá sa mi to alebo Fortnite klesá čím ďalej deep 🤷

    Matúš KarpitaMatúš KarpitaPřed 2 měsíci
    • Apple je předražená sračka

      sajss99 lolsajss99 lolPřed měsícem
  • Je důležité si uvědomit, že Epic vlastní z 40% (cca) Tencent, což je ČÍNSKÝ megakorporát. Takže si myslím, že Čína chce rozbít americký monopol a posílit vliv Huawei a dalšich čínských firem.

    Šimon PeroutkaŠimon PeroutkaPřed 2 měsíci
  • Problém je vo výške poplatku, 30% provízia je úžera. Predstav si že by si si otvoril obchod s mobilmi a ponúknu ti terminál na platby s 30% poplatkom. Asi by si ich vyhodil oknom. Argument ak sa ti niečo nepáči choď inde je scestný. Apple a Google majú duopol a ty nemáš kam ísť. Pri platbách kartou sú Mastercard / Visa limitované koľko maximálne môžu obchodníkovi zobrať. Apple a Google limitovaný zatiaľ nie sú. Epic vytvoril hru ktorú programovali stovky programátorov tisícky hodín teda vložil do projektu obrovské peniaze. Apple a Google len skontrolujú aplikáciu aj to spraví stroj za max 5 minút a za to majú dostať 30%? Ľudia si zvykli na argument že veď je to tak od začiatku tak je to správne. A toto myslenie sa práve Epic snaží zmeniť. Aby ovečky nesklonili hlávky a nedali si zobrať 30 % vlny za takmer nič.

    Matej MotusMatej MotusPřed 2 měsíci
  • Petr Mára má na toto téma skvělé video! Koukněte!😉

    Jan KopřivaJan KopřivaPřed 2 měsíci
  • 3:17 podľa mňa si to zle vysvetlil, epic si chcelo vedľa toho ,,parkoviska" postaviť dalšie parkovacie miesta pre seba a svojich hostí

    In2 PIANOIn2 PIANOPřed 2 měsíci
    • @hello ako nemám ti čo moc vyvrátiť, lebo je vidieť, že vieš toho viac a venuješ sa tomu. Dodám to, že EG chcelo spraviť marketingový ťah, že zlacnia hernú menu aby vzrástol dopyt aspoň po dobu, dokým súd neskonči. A aj tak fortnite na mb nebola taká sranda ako na pc, lebo fortnite vyvinul matchmaking, vďaka ktorému to z veľkej časti prestalo rozlišovať hráčov na mobilných, počitačových a kontrolerových. Potom mb hráčov začali zabíjať pc hráči, lebo na mobile sa hrá ťažšie.

      In2 PIANOIn2 PIANOPřed měsícem
    • @In2 PIANO suhlas, ale to nerobi ani Apple alebo Google. :-) Je zaujimave, ze EG "nenapadol" Microsoft a Sony. A su nadalej na konzolach aj ked podmienkz maju rovnake. Tiez platia 30%. To bude asi tym, ze su to akcionari EG a pouzivaju ich UE. Takze reci o rovnakych pravach asi niesu tak uplne na mieste a EG utoci na kazdeho co nechce ich UE a buduju si svoje game platformy. To su prave Apple a Google, ale to je iste iba nahoda. Asi bude platit pravidlo, ze chod poceste penazi a ukaze sa ako to je. :-) Ale preco nepodojit bohatu firmu, len si dovolim povedat, ze pre EG to fo finale az taka vyhra nebude, aj ked vyhraju druhe kolo sudu (co v prvom kole nic neziskali). Mozno nacasovanie tejto histerie a vyplakavania sa, ako ich okradaju, s kongresovymi aktivitami proti monopolom je iba nahodne. Aj to vypoveda o tom co su EG zac. Bude yaujimave sledova, co sa udeje ak to Apple a Google prehraju, ci aj Microsoft a Sony pojdu z marzou dole. To im potom chlapci akcionari podakuju. :-) Ale to je asi ina story. Ved uvidime ...

      hellohelloPřed měsícem
    • @hello tvoj komentár má dačo do seba, ale nikoho nenútia nič platiť vo free hrách. Všetko sú to dobrovoľné veci 😉

      In2 PIANOIn2 PIANOPřed měsícem
    • asi to bolo ni ecelkom presne s tym parkoviskom, EG chce na to ich vedlajsie parkovisko chodit cez to parkovisko Apple (iOS), ktore im prilaka zakaznikov a zabezpeci vsetky sluzby. Jednoducho povedane nenazrany EG sa nechce delit. Podla tej anitampane proti Apple, lebo Google nechali tak, je jasne co su zac. Ak su taky spravodlivy a chcu pre vesetkych vyvojarov "svetovy mier", budu ich aplikacie zadarmo? To ich miliardy zarobili na free hrach. Zdieraju zakanikov na mikroplatbach, co je jednoznacne ten najhorsi sposob okradania deti. Ved robia este horsie veci ako Apple. EG ta natiahnu na free hru a potom vytahuju z ludi nehorazne peniaze uprostred hry, aby si nieco kupili, lebo to udejane potrebuju. Tak tomu sa poviem vytvaranie tazkej zavislosti na hrach.Staci si pozriet kolko penazi ludia utratia na mikroplatbach v EG hrach. V kazdom pripade mi to pride tak, ze uzernik krici, chytte zlodeja. Dufam, ze sa objavi iniciativa za zakaz praktik EG.

      hellohelloPřed měsícem
  • Vela si o tom nezistil a polku si vynechal tak to znie že Epikgames je Ten zli ale appl zdiera ludi. 🥺

    Broke 'Broke 'Před 2 měsíci
    • Apple nezdiera ľudí, poskytuje vývojárom platformu s miliardou používateľov. 30% za najlepšie platiaci trh je vpohode. Navyše oni si nepýtajú 30% zo všetkého, kľudne môžeš ísť na Windows appku a kúpiť si vbucks tam a Apple nedostane nič. Jedine, čo je zakázané je propagovať v appke, že si to môžeš kúpiť aj inde. Lebo to je ako keby si si chcel spraviť obchodný dom a prenajímať miesta, prišiel by tam nejaký šašo a tvrdil, že on to má zadarmo. Epic porušil pravidla, koniec. iOS nie je krajina, je to súkromný majetok. Ani keď máš byt v prenajme tak nemôžeš byt ničiť a tvrdiť, že ho máš zaplatený a máš na to slobodu. Nemáš.

      Iron boltIron boltPřed 2 měsíci
  • 🎇Tim Sweeny🎇

    Maš1n kaMaš1n kaPřed 2 měsíci
  • 6:17 a kam byste chtěl jinam jít na IOSu pane? :)

    LoxarLoxarPřed 2 měsíci
  • Za mě máš správný názor

    XD BytzesXD BytzesPřed 2 měsíci
  • počkať to znamena že pubg mobile nefunguje iphone

    Samo pokySamo pokyPřed 2 měsíci
  • Koupiš mi pls airsoftku xddddd

    Mayhem MobileMayhem MobilePřed 2 měsíci
  • No mě zrovna napadá, že tenhle krok by teoreticky mohl docela dost poškodit applu a vlepit mu nemalou ránu (myslím v dlouhodobém hledisku). Vem si, že fortnite hraje miliony možná desítky milionů uživatelů po celém světě a velké procento z nich bude mít iphone a vlastně ho ani mít nemusí. Hrajou to většinou děcka a to stačí. Lidi se doví, že apple udělal to co udělal a hrozí, že hru i odinstalují. A ty lidi to hodně naštve a nebo tuhle situaci (hlavně děcka) nebudou chtít zažít znovu a co udělají? Půjdou ke konkurenci, kde tohle jen tak nehrozí a i kdyby, tak dostat do androidu hru nebo aplikaci a přitom obejít google store není zas tak těžký jako u applu. Hlavně jde o děcka, který jsou na hře závislí a najednou je odříznout.... Osobně si myslím, že apple udělal špatný tah a měl to řešit jinak. Neměl to řešit na drsňáka, ale nějak mírněji.

    ASErik8ASErik8Před 2 měsíci
  • Pošleš mi Nintendo switch prosim

    Kíša 105 2.Kíša 105 2.Před 2 měsíci
  • V Galaxy Store Fortnite stále je. Takže majitelia samsungu majú zelenú k hraniu

    Doctor011Doctor011Před 2 měsíci
    • @EndermanSk možno to nie je kompatibilné s tvojím mobilom. Ja to mám hneď na úvodnej strane

      Doctor011Doctor011Před měsícem
    • Vole ja ma galaxy store neviem najsť ani minecraft

      EndermanSkEndermanSkPřed měsícem
  • Epic dal tuto možnost aby je vyprovokoval a začal "válku" o to aby si monopoly jako Google a Apple nebrali 30% z nákupů.

    bizak17 tubbizak17 tubPřed 2 měsíci
  • Pekne Duško. Čiže je podľa teba úplne normálne si od druhých tak vysoké lóve len preto aby si sa udržal :) Teraz sa kvôli tomu na bazároch predávajú použité iPhony aj za 1000€ s predinštalovaným fortnitom. Nehovorím ,že V-bucks majú byť zadarmo,ale 20% zľava na ne mohla byť nie ? :). Applu ide v dnešnej dobe čísto o peniaze. Ani ja nechápem prečo chce Apple zakázať Epicu developerské licencie. A tá posledná veta Duško: Prečo by mal epic byť ticho a ísť inam keď hráči ho hrajú ? Nechápem

    Martin LeskoMartin LeskoPřed 2 měsíci
  • Apple nechce zakázať Unreal Engine (nemá ako, nevlastní ho). Apple chce zabrániť epicu použivať developerske nástroje na apple store (epic nebude môcť pridávať iné aplikácie alebo hry)

    Valorant ClipsValorant ClipsPřed 2 měsíci
  • Upřímně hodně lidí mě bude nenávidět ale podle mě je Apple totální "sračka" je to jen dá se říci placení o značku, jsou v téhle době i lepší mobily :) jinak dobré video

    Ahoj PaneAhoj PanePřed 2 měsíci
    • @Arnošt Syrovátka Ano o tom vím že iOS je šikovný program ale furt jako ta cena jen za tu značku to je neuvěřitelný to musíš souhlasit xd Jo a ještě já jsem nemluvil o iOS že je na hovno ale o tom jaký má komponenty v téhle době jsou lepší komponenty upřímně :) Jinak díky za názor

      Ahoj PaneAhoj PanePřed měsícem
    • Netrvrdim ze si tam za značku ale iOS je hrozně šikovný os oproti android. Pokud jsi apple nevlastnil déle jak rok tak nemůžeš hodnotit

      Arnošt SyrovátkaArnošt SyrovátkaPřed 2 měsíci
  • Jde jeno PR pro novou seasion, no a to vpodstatě úplně zdarma

    GéčkoGéčkoPřed 2 měsíci
  • Hlavne že si nespomenul to že poplatok 30% neplatia velke appky na app store ako napr. Netflix ale ostatní platit musia (včetne malých developerov).Apple viackrát zdieral developerov, odmietol xcloud a dalšie game streamovacie služby kvôli tomu že idu robiť vlastny game streaming, tiež tie mikrotransakcie kvôli ktorým Fortnite odstranili ževraj v pohode funguju na GrubHub, McDonalds, a Starbucks. Cele to je o tom že zneuživaju svoje postavenie a podmienky nie sú rovnaké pre všetkych plus si ich menia jak sa im zachce.

    Tom VargaTom VargaPřed 2 měsíci
    • Tohle je opravdu zajímavé

      Arnošt SyrovátkaArnošt SyrovátkaPřed 2 měsíci
  • Ano získas skin toho jablka v tom Turnaji xD za 10 bodu

    FrájaFrájaPřed 2 měsíci
  • Vypadáto že fortnite znovu ztrácí hráče a druhá černá díra fungovat nebude tak začali hrát na emoce.

    Fallen JayFallen JayPřed 2 měsíci
  • V tomhle bych celkem souhlasil s Epicem, nehledě na to co si myslím o fortnitu. Když se na to podíváš z pohledu zákazníka, který si koupí telefon od applu. Kupuješ si hardware s nějakými schopnostmi, tak proč by ti vůbec apple měl zabraňovat v tom ten používat (neboli tam instalovat libovolné balíčky)? Je zvláštní, že tahle iniciativa jde od epicu, když mnohem větší smysl by to dávalo od samotných uživatelů, ale dejme tomu. Ten příklad s parkovacím místem moc nedává smysl, přece když už majitel té plochy to místo někomu pronajme, tak už ho vůbec nemusí zajímat, kdo všechno na něm bude parkovat, když tak jako tak dostane zaplaceno stejně...

    4242Před 2 měsíci
  • Je vidět, že Epicu šéfuje stejná sorta lidí co hraje Fortnite - ubrečený děcka.

    ZvostraZvostraPřed 2 měsíci
    • Tonalbufalo 405 řekni mi prosím co na tom bylo hrdinského, porušování předem daných pravidel a pak brečet u soudu, že to má nějaké následky je opravdu hrdinské

      ZvostraZvostraPřed měsícem
    • Náhodou tohle bylo dost riskantní a hrdinné rozhodnutí Epicu tak se uklidni ty labilní děťurenec nebo se kopni do čela

      Tonalbufalo 405Tonalbufalo 405Před měsícem
  • Súhlasím so všetkým čo si povedal vo videu. A nemám rád ako firmu nikoho z tejto komédie. Ale nepovedal si že ich žaluje epic aj preto že nie všetci na appstore a playstore majú rovnaké % poplatkov:o(napr. macdonald)

    Ladislav PasztorLadislav PasztorPřed 2 měsíci
  • Fortnite Je Dle Mě Blbost Jsem Rád Že Už Není Na Těhle Platformách

    TenRaptor 17TenRaptor 17Před 2 měsíci
    • @Pakut Who asked

      D4rKKD4rKKPřed měsícem
    • Počuvaj fornite má večši uspech než pubg

      PakutPakutPřed 2 měsíci
  • Ja dúfam že vymažú Fortnite úplne zo všetkých platform aj Pc aj PS4 a všetko ďalšie

    Filip ŠprochaFilip ŠprochaPřed 2 měsíci
    • Keď nemaš rad fortnite tak ho nehraj nikdo ťa to nenúťi

      EndermanSkEndermanSkPřed měsícem
    • Prečo ?

      EndermanSkEndermanSkPřed měsícem
  • Mne sa páči jak Fortnite zavádza, oni dali cenu VR bucks vraj nižšiu o tú daň čo si účtuje Apple, ale reálne dali ešte raz toľko dole aby to vyzeralo že apple je mega greedy 😃 Ale reálne sú greedy oni 😃

    Kosacka123Kosacka123Před 2 měsíci
  • Kdyby Epic vyhrál, tak to sníží ceny her, protože vývojáři si naschvál dávají vysoké ceny, aby profitovali kvůli těm 30% co musí dát platformě. Když to Epic vyhraje, tak vývojáři nemusí nastavovat vysoké ceny, aby na hře profitovali.. Může to ovlivnit i počítačové hry - Steam si bere 30% zatímco EPIC GAMES si berou 5% + je tam každé dva týdny hra zadarmo.. A Epic platí vývojářům, aby tam mohli mít jejich hry. To znamená, že vývojáři nemusí dávat tak velké ceny na hry, protože už profitovali jen tím, že Epic jim zaplatil o práva na to, aby tam měli jejich hru.. Toto Steam nedělá, ale kdyby se Epic začal víc používat a začal kupovat větší pecky, které lidi můžou dovést na Epic store, tak to může donutit Steam si brát měnší % a nebo by to mohlo NAHRADIT Steam celkově. Je to můj názor, ale velmi fandím Epicu.

    ZeXxZeXxPřed 2 měsíci
  • Ten skin jablka dostaňeš😄

    Filip RogalFilip RogalPřed 2 měsíci
  • Ať si epic udělá vlastní Aplikaci na distribuci her apd do telefonu a je po problemu ale mě ať ji do mobilu neberou.

    KomKomPřed 2 měsíci
  • Pěkné video ale bohužel nesouhlasím s tvým názorem Dušan

    Kamien232Kamien232Před 2 měsíci
  • Zhodneme sa na tom že fortnite vlastnia porabkari z vyklenku. 🤷‍♂️

    Roman ŠtrbaRoman ŠtrbaPřed 2 měsíci
  • Já jsem 100% na straně Applu a androidu .

    Dr.ChesterDr.ChesterPřed 2 měsíci
  • duklock tam jinam muže jit epic když telefoni jse dostaneš jenom přes goodle play a přes apple store

    Stanislav HlaváčStanislav HlaváčPřed 2 měsíci
  • Jo ten skin bude free

    Filip CzFilip CzPřed 2 měsíci
  • Nekopíruj Petr Mára

    Marko MirkoMarko MirkoPřed 2 měsíci
  • Nech apple rozdrti tu pičovinu

    Marek MertinkoMarek MertinkoPřed 2 měsíci
  • Oni to v podstate neporušili pretože môžeš ten nákup použiť napríklad na pc a vtedy by nemali davať 30% má to apple aj google v pravidlach

    Dalibor PrídavokDalibor PrídavokPřed 2 měsíci
    • Porušili, lebo na PC to vedia dať inac, ako na mobil

      Daniel TulíkDaniel TulíkPřed 2 měsíci
  • Duško a kde inde maju ist vyvojari,ked je tu v podstate iba oligopol medzi Aple a Googlom? A tenpriklad s tym parkovanim by som poupravil tak, ze si predstav keby si od teba pyta 10e vzdy ked tam zaparkujes. Takze ked tam zaparkujes 10 krat za den,tak zaplatis 100e a to je dost ne.

    Peter StrniskoPeter StrniskoPřed 2 měsíci
    • @Arnošt SyrovátkaVed ale Epic sa teraz nieco s tým delat snaží. Aple si berie 30% z každej transakcie co sa týka hier ale u inych nehernych app si berie napr. 5%.Pozri si a precitaj tu zalobu co podal epic a pochopíš. Ty aj ked máš vlastnú firmu takých rozmerov ako ma Aple, tak si v nej nemôžeš robit co chceš. Vieš vôbec preco Epic sparodoval prave tu reklamu od Aple?(je to pekna irónia na to, ako si Aple po 36 rokoch pekne serie do huby).A navyše to Aple pekne teraz posral, lebo sa vyhráža zrušením vsetkych app na storu, ktore používajú unreal engine. A to je pekne svinstvo a hlavne špinavé zneužitie monopolu. Ano,je pravda ze ani epic na to nešiel zrovna ferovo. Ale účel svätí prostriedky. Ved epic chce len lepšie podmienky pre vývojárov. A napísať ako ty, ze nech si urobia vlastny OP alebo nech idu inam, nic nevyrieši a hlavne to nieje take cierno biele.

      Peter StrniskoPeter StrniskoPřed 2 měsíci
    • Peter Strnisko ale to že je drahé s tím ty nic neuděláš

      Arnošt SyrovátkaArnošt SyrovátkaPřed 2 měsíci
    • @Arnošt Syrovátka Aky koberec? Co? Nikto nic take nechce.Takze ked si ches kupit auto,ale je pridrahe,tak si vyrobis vlastne auto?Kamo ty si neni trosku mimo? Vies ty vobec aky je spor medzi Epic a Aple? A co je momentalne vo veci. Vies ty vobec co je to zneuzivanie monopolu? To je to,co Aple teraz robi. Zneuziva monopol.A na to sluzia protimonopolne urady. Prosim ak nemas nejaky relevantny komentar,tak ani nepis. Alebo napis ak budes mat v skolke hodinu ekonomiky. Toto je tipicky komentar 12 rocneho jablckara.

      Peter StrniskoPeter StrniskoPřed 2 měsíci
    • Tak ať si udělal vlastní os to je jejich problém. Společnosti jim nebudou dávat červený koberec pod nohy

      Arnošt SyrovátkaArnošt SyrovátkaPřed 2 měsíci
  • Choďte si pozrieť halienove video Nie tohto zamotanca, ani sa nato nepozrie z epic games stranky

    YouTube chanelYouTube chanelPřed 2 měsíci
  • Na Androide so môžeš úplne v pohode stiahnuť hoci Jake appky na apply musia mat certifikát takže Nemôžu ísť inam z appstoru a to je Základné právo si siahnuť co chceš na svoj telefon.

    YouTube chanelYouTube chanelPřed 2 měsíci
    • Děti právníkem

      Arnošt SyrovátkaArnošt SyrovátkaPřed 2 měsíci
    • Koľko máš rokov?

      Daniel TulíkDaniel TulíkPřed 2 měsíci
    • Prosím číslo zákona o právu stáhnout si na telefon co chceš. Děkuji :)

      TarTatusTarTatusPřed 2 měsíci
  • Takto - Epic to spravil naschvál na Google Play a aj na App Store z toho istého dôvodu. Aby mohli podať žalobu na Google a na Apple a takúto pascu si vyrobili. To že to riešia takýmto spôsobom, že porušia pravidlá a na základe toho sa idú ešte aj súdiť ... no ale možno práve preto, aby sa s tým niečo začalo diať, tak si zvolili túto formu protestu. A ide prakticky o 2 hlavné veci - aby Apple aj Google mali menšiu maržu z predaja ako 30%. Lenže Epic by bol rád za 0%. Čo je hovadina - prevádzka tých obchodov sa z niečoho platiť musí. Teoreticky by to znamenalo aj lacnejšie appky a nákupy v appkách ak by Epic vyhral, ale len teoreticky. A druhá vec je tá, aby Apple nezakazoval byť konkurencii na ich App Store. Pretože napríklad taký xCloud nemôže byť na App Store, lebo má Apple vždy inú výhovorku. Ale pravda je taká že Apple chystá vlastný streaming hier. Akých hier netuším, ale nechcú mať u seba konkurenciu. A takto to je s veľa ďalšími populárnymi aplikáciami ako Spotify, Facebook Gaming trebárs. Ja dúfam že to Epic vyhrá, aby ľudia mali na App Store slobodnejší prístup a výber zo služieb ktoré chcú oni používať a s ktorými sú spokojní a nie aby Apple brzdil všetku konkurenciu.

    Lukáš KotrusLukáš KotrusPřed 2 měsíci
  • "Když se ti to nelíbí, tak běž jinam" Jenže o tom to je.. u Applu nemáš jít kam, prostě musíš jít do těch 30%, nemáš na vybranou.

    jerry berryjerry berryPřed 2 měsíci
    • Máš, uděláš hru na pc, konzoli a android, pokud nechceš příjmout podmínky Apple tak zkus jednat o lepší, nebo ji tam nedávej nic. Příjdeš o část zákazníků, ale Apple příjde o peníze taky. Šanci výběru namá zákazník, pokud je to jen na jedné platformě jako PS a i tam platí že je to na tobě zda koupit či ne a to takovou exkluzivitu nemám rád.

      TonafTonafPřed 2 měsíci
  • vykradneš banku a zažaluješ policiu že si porušil pravidla xD

    RuganRuganPřed 2 měsíci
  • Epic: ojebeme systém Apple : No

    Alex xAlex xPřed 2 měsíci
CSworld